Sunday, October 25, 2009

Berlari.

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

I thought I was losing sleep again last night, but Allah is Almighty, He gave me 3 hours. Alhamdulillah.

Everyone that knows me well, knows I don't make enemies with anyone. I just don't. So for the best interest of everyone, I am willing to swallow my pride. Even if it makes me lose my sleep. Allah knows best, and I hope this will be rewarded in the Hereafter.

I wish everyone a good life. However you define it, it is always yours to decide.

Maybe what has happened is a reminder from Allah. I was aware what was wrong, but I could not help myself. I was weak. I led myself astray.

Perhaps it was because I stole somebody else's property. Now that it could well have been stolen again, I realise I am not perfect.

My brother in law wrote an article perfectly at the right time when I need it the most. Allah loves us all.

Hidup di dunia tidak lepas dari ujian dan dugaan dari Allah. Itu sudah menjadi rencah kehidupan manusia. Ada dua jenis bentuk ujian buat manusia, ujian dalam bentuk kesenangan dan ujian dalam bentuk kesusahan. Cuma, acapkali apabila disebut ujian Allah maka rata-rata manusia beranggapan ujian itu adalah dalam bentuk bala dan musibah. Ramai yang lupa akan ujian kesenangan yang datang dalam pelbagai bentuk kekayaan, kekuasaan, kesihatan dan bermacam-macam lagi. Bahkan ujian kesenangan sebenarnya lebih sukar kerana kebiasaannya manusia itu lupa kepada Tuhan tatkala dirinya mengecapi pelbagai kesenangan hidup. Apabila ditimpa kesusahan, kebanyakan manusia akan kembali menyeru Tuhannya.

Apakah ciri manusia yang sabar? Manusia yang sabar ialah mereka yang apabila ditimpa kesusahan akan segera ingat kepada Allah, dengan berkata, "Inna lillah wa inna ilayhi raji'un," bahawa hidup kita ini secara keseluruhannya adalah hak milik mutlak Allah - apa sahaja yang kita miliki, baik harta, kuasa, bahkan nyawa kita dan orang-orang yang kita sayangi kesemuanya adalah hak milik Allah. Maka pastinya Allah berkuasa melakukan apa sahaja yang dikehendaki-Nya ke atas segala yang dimiliki-Nya, dan akan tiba masa dan ketika di mana kesemuanya akan dikembalikan kepada-Nya.

read more here, there's 1 beautiful story included.

yeah, perhaps it's my turn to be at the bottom now. Right when I am back on top, I shall not forget what has happened to me, InsyaAllah. I wish I can become a person that harbours no ill feelings towards not just anyone, but everyone.



At the moment, nobody knows me better than I do.

I will be better. I can do that.

till next time,
assalamualaikum.

No comments: