Sunday, June 29, 2008

Political Suicide

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

Malaysians are hit with another storm. Anwar Ibrahim has been accused with sodomy again. While I have the tendency not to believe this news, I urge everyone to be just in their views. We are taught on how to deal with this in the Noble Quran

6. Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.(Al-Hujuraat,ayat 6)


I wonder if UMNO thinks they are actually accelerating their rehabilitation or maybe, its funeral? I see this as another attempt of political suicide.However, as I say, we have to remain fair and just.

till next time
assalamualaikum
p/s : there are 2 sides of each coin.

2 comments:

Anonymous said...

Secara rambang saya lihat Anwar dikatakan pejuang agama Islam dan kebebasan rakyat, yang punya pengikut bukan sahaja Melayu, tapi juga bangsa lain. Pengaruhnya tidak dinafikan, sampaikan orang2 yang ternama dr bnyk organisasi dan pertubuhan ada kecenderungan utk menyokong beliau. prof uni x ktinggalan bersungguh2 mempertahankan Anwar Ibrahim.

Persoalannya, jika benar dia mempunyai 'penyakit' tersebut, saya yakin yang setiap orang kenamaan dlm kerajaan skarang ada 'fail' masing, yang boleh dibongkar jika mereka tidak bersetuju dengan k'jaan.

Yang pasti isu ini telah menukar tajuk utama berita malaysia, macam isu gambar kartun Nabi saw di denmark menutup bau busuk kemelut di palestine dan iraq.

-D-

Unknown said...

anon;

bukan isu di atas tu je.berpuluh isu lain.

kita cume harap, sama dia bersalah atau tidak, dia akan diadili secara adil.

pemimpin2 lain yg bersalah juga kita harap akan dihukum..bila la tu eh?