Wednesday, July 02, 2008

(un)wise judgement

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful.

how could anyone not care about the latest 'fiasco' happening in Malaysia?

to whichever camp you want to express your support, the best way to justify your choice is through facts and figures as your back up.

an important message, everyone has their own view(s) in each issue. However, your view does not necessarily conform the actual truth. Your view remains just a view, unless it is supported by evidences.

An example, you can't accuse someone of being wrong unless you listen to both sides. A friend once said ' anwar mana pernah deny dia pernah liwat ke tak dulu'.

-are you out of your mind?-

By reading 1000 blogs and websites, that does not justify your thought. There are thousands more out there. If you have no knowledge, then don't speak. You will make yourself look dumb.

this is the reason why I posted a verse of the Noble Quran in my last entry.

in less than 12 hours, DSAI managed to gather more than 10 000 in Stadium Melawati, Shah Alam. How did he do that?

I might be proved wrong anytime. It's hard to learn from mistakes sometimes, if that's the only way, then so be it. The time has passed when everything about BN is right and everything is wrong when it is Pakatan rakyat. We don't live in the era anymore.

and to calm down the heat, enjoy the goals from Selangor-Kelantan match. Kelantan trashed Selangor 5-2 in a group stage match Malaysia Cup.



Kelantan for Malaysia Cup,anyone? I think they have a new Hashim Mustapha in the team now. Who is Raul Gonzales and Torres compared to Hashim Mustapha? hehe..i am funny, i know.

till next time,
assalamualaikum
p/s I'm a subscriber of Malaysiakini now. Yuhoooo...

3 comments:

Anonymous said...

1) dakwaan diri diancam bunuh adalah tidak masuk akal kerana ini terang2 akan menjahanamkan parti umno dan kerajaan.

2)Tidak sampai 24 jam berita anwar kecoh, US menunjukkan minatnya pd Malaysia. Tidakkah anda rs sangsi?

Memang kerajaan malaysia tidak telus dan bobrok dr bebrapa segi, tapi itu bukan tiket untuk kita tidak berhati2 dgn DSAI...

Mengumpulkan 10,000 itu tidak menggambarkan KEBENARANNYA. Maaf, itu bukan contoh atau fakta yang menyokong kebenarannya. Apapun saya yakin Anwar ada perjuangannya yg tersendiri.

Anonymous said...

1) dakwaan diri diancam bunuh adalah tidak masuk akal kerana ini terang2 akan menjahanamkan parti umno dan kerajaan.

2)Tidak sampai 24 jam berita anwar kecoh, US menunjukkan minatnya pd Malaysia. Tidakkah anda rs sangsi?

Memang kerajaan malaysia tidak telus dan bobrok dr bebrapa segi, tapi itu bukan tiket untuk kita tidak berhati2 dgn DSAI...

Mengumpulkan 10,000 itu tidak menggambarkan KEBENARANNYA. Maaf, itu bukan contoh atau fakta yang menyokong kebenarannya. Apapun saya yakin Anwar ada perjuangannya yg tersendiri.

Unknown said...

anon:

1) mcm saya kata kan, pendapat tu akan tetap jadi pendapat melainkan disertakan dgn bukti. jika itu pendapat anda, maka itu hanya lah pendapat anda

2) itu subjektif.isu aung suu kyi di myanmar bukan sahaja dpt perhatian US, malah msia sendiri bersuara.kita bukan hidup di zaman tiada internet dan media.

sbb itu saya kata saya sertakan ayat Quran dalam previous entry saya, saudara baca elok2.sy kata w'pun sy lebih kpd tidak percaya tuduhan itu, kita kene tetap adil dalam berbicara.dan ayat Quran tu lebih baik menerangkan cara2 nya dpd saya.

mgkn saudara tersilap.saya tak pernah kata sapa betul dan sapa silap.x ada satu ayat pn saya kata anwar yg btol, dan tiada gak ayat yg kata BN tu sume salah.

yg saya kata, kita x hidup dlm zaman yg PR itu sume salah dan BN itu sume btol.

saya x kata anwar btol sbb dia kumpul 10 000 org dlm 12jam.sy cuba menggambarkan besarnya pengaruh dia..

minta maaf jika terkasar bahasa.fahami dulu tulisan saya sblm mengkritik.