Saturday, January 10, 2009

untuk peminat politik

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

to UMNO and BN supporters, I believe you believe this UMNO-led BN Government is a fair and just government.

While every view is subjective, I don't think this news below is boring.

The federal government today awarded a whopping RM15.8 million worth of small infrastructural projects today to 583 class-F contractors through a computerised ‘bidding’ system.
MCPX

The contracts were awarded to Terengganu-based contractors through the Implementation Coordination Unit (ICU) at a function at the Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu.

At the function, the contractor or a representative would be invited on stage to prompt a computer (right) to randomly select a project for the company. The nature and value of the project would then appear on a big screen.

All the projects - worth between RM30,000 and RM200,000 - were limited to the Kuala Terengganu district.

Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak, who officiated the event, said that the event today was a ‘world record’ where every participant was able to obtain a contract.

"In this lucky draw, everyone wins. Everyone gets a contract," he said.[source]


WHY ARE THEY TREATING US MALAYSIANS LIKE SCHOOLKIDS?

THIS IS CRYSTAL CLEAR A MISUSE OF THE SYSTEM!

IS THIS NOT A CORRUPTION?

OF ALL THESE, WHY MUST THESE CONTRACTS BE GIVEN DURING ELECTION PERIOD?

ARE YOU NOT ASHAMED OF YOUR ACTION, BN?

OR IS THIS WHAT YOU CALL PEOPLE-FRIENDLY DEVELOPMENT?

YEAH RIGHT.


till next time,
assalamualaikum

8 comments:

Azman said...

Jeghi, I'm playing the part of a BN supporter. Try jawab hujah aku k.

"Ek eleeenn. Banyak cengkadak pulak. Dulu kata kontrak ni bagi kat kroni-kroni je. Sekarang bila semua orang dah dapat, komplen lagi. Apa laa yang korang nak sebenarnya??? Sampai mati pun tak puas hati la korang ni."

Sekian.

p.s: This is just a re-enactment.

Unknown said...

bro..xde sapa komplen hal tu..yg komplen kenapa skrg kat teganu n kontrak tu sume dibagi kat kuala tganu..

dah la pegi turap balik jalan yg baru je diturap 8 bulan lepas..

kene dedahkan cita2 camni, sbb tv3 ngan utusan xkan kuar cita2 camni.

Anonymous said...

"Sampai mati pun tak puas hati la korang ni."

bezanya orang BN ngan blogger ni tulis.cuba bahasa tu elok sikit.

kalau ko nak cakap pasal puas hati, orang BN pun selalu sgt tak puas hati ngan PAS semua pecite?

tu pun "sampai mati pun tak puas hati la korang ni."

Unknown said...

saya setuju, tp saudara silap..saya x cakap puas hati ke tidak..saya bercakap soal perkara yang betul atau salah..kalau ini tidak boleh ditegur, rosak bangsa dan negara.semua 'gula2' ni ditabur untuk ambil undi, n ini salah.

saya juga pernah suarakan ketidakpuasan hati saya bila lim guan eng kata proton punya service 'abysmal'..

saya x rasa bahasa yang sy guna tu kasar..tp kalau kasar, saya minta maaf

Anonymous said...

x, saya cakap bahasa kasar tu untuk orang yang berhujah kat atas tu.

kite sesama sendiri boleh ckp elok2 rasenye

Anonymous said...

anda tak neutral menulis blog... tidak dinafikan mungkin apa yang ditulis tu ada kebenaranya.. tp apa yang baik goverment BN dah buat tak pernah pula diulas.. kalau diulaspun sedikit saja, itu pun under cerita kebaikan PR.

jadi, saya hanya dpt rasakan perasaan yang mendalam kebencian pada goverment BN dalam blog ini daripada ulasan yang ADIL ini.

tu jer lah. lain sume ok. isu2 yang dibawa pun sebenarnya dah tergerak dalam hati org ramai sendiri bila mereka baca news di surat khabar atau internet paper.

Anonymous said...

mana pula hang tau jalan tu baru turap 8 bulan lepas??

plus.. mesti jalan tu ada problem atau rosak, sbb tu dia turap balik.. ko dah check ker dr mana2 sumber2 yg yang ko percayai pasal keadaan jalan tu sama ada baik atau teruk?

tp aku mmg tak setuju BN bg tender projek semasa tempoh berkempen. sepatutnya diaorg kene sensitif dengan rasuah2 nih dan cuba elakkan walaupun pengagihan projek tu tidak berniat untuk memberi rasuah.

Unknown said...

saya dah tulis kat salah satu entry yang kali ni saya nak PAS menang, untuk Malaysia yang lebih baik.supaya pihak pemerintah sedar yang rakya semakin celik..

saya x pasti sama ada saudara orang yg sama dgn orang yg komen diatas, tu sy kata kene banyak membaca.kalau jalah turap sbb rosak tu xde isu pun, tapi bila dh jelas sgt alasan utk turap tu, pasti semua orang nampak..

kan kuar di suratkhabar, yg jalan tu diturap untuk Sukma di terengganu 8 bulan lepas..

sy mmg x adil dalam 2-3 tulisan terakhir, kerana saya nak PAS menang, dan harapnya pihak pemerintah lebih baik pemerintahannya pas ni.