Monday, January 12, 2009

Pendidikan berterusan

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

kerana kami yakin setiap ayat al-Quran dan hadith2 sahih itu adalah ayat Allah, maka kerana itu ia adalah benar, kami berharap saudara-saudari Islam di Palestin akan terus bersabar.


"Akan sentiasa ada di kalangan umatku yang berterusan memperjuangkan kebenaran, mereka bersikap keras pada musuh dan tidak dikalahkan oleh sesiapa yang menentang mereka." Lantas para sahabat bertanya, "Dimanakah mereka, wahai utusan ALlah?" Baginda menjawab, "Di Baitul Maqdis dan di sekitar Baitul Maqdis."
Hadis sahih riwayat Ahmad

Kami di sini terus menyumbangkan sumbangan kepada anda. Untuk anda yang kefahaman masih lagi samar2, saya sertakan video di bawah bertajuk Kepentingan Al-Aqsa dan Palestin oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainal Abidin. telah saya forwardkan video ini ke semua di dalam list YM saya, hampir 300 orang kesemuanya. Saya yakin ia bermanfaat dan sebar2 kan ilmu islam kepada saudara yang masih kurang memahami isu ini.


next video Former Israeli Air Force captain speaks out against Israel's attack on Gaza. The interview was stopped halfway, you know why....



next video as covered by foreign media, the association of 2600 muslim restaurant owners has withdrawn Coca Cola out of the restaurants. El BRAVO.



till next time,
assalamualaikum
p/s: esok interview. doakan saya berjaya.

No comments: