Tuesday, January 20, 2009

Menyusun Keutamaan

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

gencatan senjata yang diisytiharkan tidak bermakna kepedulian kita terhenti di situ. Proses mendidik yang tidak tahu, dan me-refreshkan mereka yang tahu dan pembaikian mereka yang ingin mencari hendaklah sentiasa menjadi agenda.

Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradhawi menyatakan satu perkara yang benar lagi relevan serta perlu difahami dalam memperihalkan krisis Palestin-Israel:

“Kaum Muslimin tidak memerangi orang-orang Israel kerana mereka adalah penganut agama Yahudi. Tetapi peperangan ataupun intifada ini berlaku adalah kerana mereka merompak tanahair bangsa Palestin, mereka menumpahkan darah kaum Muslimin dan menodai kesucian masjid serta gereja yang menjadi tempat suci umat Islam dan Kristian”.

walaupun saya memahami pihak gereja Katolik Malaysia sedang berusaha mendapatkan kebenaran menggunakan perkataan 'Allah' di dalam buletin mereka, tidak anda kasihan pada saudara-saudara Kristian anda di Palestin? Mengapa pihak anda secara am-nya di seluruh dunia begitu senyap?

keratan berita daripada Palestine Information Center,

GAZA, (PIC)-- Al-Qassam Brigades, the armed wing of Hamas, stated during a press conference on Monday that it managed to carry out dozens of painful strikes against the IOF troops during 22 days of the Israeli aggression on Gaza, asserting that its fighters were able to kill 49 Israeli soldiers.

The spokesman also noted that the Brigades fired during the aggression 980 rockets and shells including 213 Grad missiles on the invading IOF troops and different Israeli settlements.

Al-Qassam fighters also destroyed completely or partially about 47 tanks and bulldozers, hit four helicopters and shot down one drone, the spokesman said.

Abu Obeida also revealed that the Brigades managed to take several IOF troops as captives, but they were always targeted deliberately along with Al-Qassam captors by Israeli warplanes.

hairan, tidak pula berita2 seperti ini keluar hatta di media Malaysia sekalipun? Apa yang nak di hairankan, mereka terlalu sibuk menganalisa keputusan pilihanraya di Kuala Terengganu. Lupakan K. Terengganu, ia perkara yang telah berlalu.

Kita berterima kasih kepada Pak Lah yang menampakkan kesungguhan dalam hal Palestin ini, tetapi kami masih mengharapkan lebih lagi daripada itu daripada kesemua pemimpin kami. Seperti yang disebut Tuan Guru Hadi Awang di Parlimen ' Di dalam hal ini, kita semua bersatu, hari ini kita semua satu Barisan dan satu Pakatan'.

till next time,
assalamualaikum

1 comment:

Anonymous said...

http://ccmalaysia.org/reports/20090108call_for_an_immediate_israeli.htm