Monday, October 20, 2008

tersenyum

assalamualaikum

in the name of Allah the Most Gracious the Most Merciful

this is the most inspiring story of the day

Pemandu teksi terima sarjana

KUALA LUMPUR 19 Okt. – Iltizam untuk menjadi idola kepada lima anaknya membakar semangat seorang pemandu teksi, Ishak Ismail, 56, untuk meneruskan pelajaran sehingga ke peringkat ijazah sarjana.

‘‘Cukuplah selama 13 tahun saya jadi pemandu teksi. Saya mahu mengubah kehidupan kami sekeluarga.

‘‘Cuma kenangan manis sepanjang menjadi pemandu teksi tidak akan dilupakan kerana sewaktu menunggu penumpang, itulah masanya saya mentelaah,’’ katanya yang belajar selama dua jam setiap hari.

if this does not make you proud, I don't know what does.

arise all Muslims!



till next time,
assalamualaikum

4 comments:

Ahau - Dee said...

Dia buatkan saya rasa tercabar untuk sambung belajar. Nothing is impossible kan?

azzahra said...

whoa hebat pakcik ni
inspiring

Anonymous said...

Nice,dh tua2 pun leh wat master laie. Btw, Sheikh Rafaat tanyakan kaba ko smlm & kem salam skali. Said that he would like to c u again soon.

Unknown said...

ahau-dee: tu aa bro.dia 56,anak 5,bwk teksi je.stadi 2 jam sehari kalau ada masa.bangga gile!smbg auckland je bro...

azza:anak dia mesti lg bangga kan...gile aa..mantap!!

s.metro: adus..lama gile x jumpa dia..insyaAllah ada rezki aku jumpa dia nanti.ya syabab...thanks bro.kata aku kem salam kat dia gak