Thursday, February 28, 2008

12th General Election Part 3

assalamualaikum

below are videos of Dr Asri's Khutbah Amanat Pilihanraya.







Some Quotable Quotes

*hendaklah pemimpin itu orang yg bersolat*
*pilihanraya bukanlah sekadar memangkah di kertas undi*

spend some time watching these videos. Untuk kita Muslim, setiap undi yang kita buat adalah amanah. Untuk yg risau tentang unsur politik dalam video2 ni, Dr Asri bukanlah seorang ahli politik. Tiada unsur2 yg memihak mana2 parti politik, yg disebut hanyalah panduan memilih pemimpin.

Kepada yg begitu fanatik terhadap parti2 yg disokong saudara/saudari, bila kita didatangkan berita samada contohnya Utusan Melayu atau harakahdaily sekali pun, hendaklah diadili berita seelok-eloknye. Bertahun-tahun kita tahu Utusan melaporkan berita yang memihak Barisan Nasional sahaja, dan HarakahDaily pulak hanya berita PAS.

Dalam peringatan daripada Al-Quran,

Al-Hujurat, Ayat 6. Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.

adili keputusan anda seadil-adilnya. Kesilapan sekarang hanya boleh diubah 5 tahun kemudian. Undi anda adalah rahsia, yang lagi penting undi anda adalah Amanah yang harus ditunaikan dengan cara yg betul.

till next time
p/s : my favourite website now is Elizabeth Wong's. Short, simple and neat.

No comments: