Monday, July 02, 2007

recharged

Assalamualaikum.

In the name of Allah the Most Gracious The Most Merciful

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Sesungguhnya Allah memiliki seratus rahmat, Dia menurunkan satu rahmat daripada-Nya untuk manusia, jin, serangga dan binatang. Dengan satu rahmat itu mereka saling berkasih sayang. Dengan satu rahmat itu binatang buas mengasihi anaknya. Dia menangguhkan lagi kurniaan sembilan puluh sembilan rahmat, dengan itu Dia akan merahmati hamba-Nya pada hari kiamat.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

The hadith above is probably about 10% of the whole article by Naib Mufti Sarawak.Have a read. I feel my spirit has been uplifted again. The time couldnt be any better, nicely on time when I need somebody to set the momentum back on already my exhausted mind. With so much notes to be revised, friends at South Island for Bersatu Games, family having gathering more often than usual, Im really in a place where I need a break. It's weird though, I have only be back here for 6 weeks yet I feel unbelievably tired. Yes, I'm back to normal now.



One of the local male artistes that really amazes me is M. Nasir. He produces great songs with lyrics only a few can understand. This song goes ;

Tujuh puluh tiga pintu
Tujuh puluh tiga jalan

Yang sampai hanya satu jalan

Beribu-ribu Margasatua

Mencari raja si Muraq
Yang sampai hanya tiga puluh


Ooh... Sang Algojo
Ooh... nanti dulu

Lihat dunia dari mata burung
Atau dari dalam tempurung
Yang mana satu engkau pilih
Dalam kalut ada peraturan
Peraturan mencipta kekalutan

Di mana pula kau berdiri
Di sini(full lyrics)


below are some of photos(click to enlarge) taken last week.

kesian luqman

gambar ni klasik

kat bangunan engineering

Torres is coming to liverpool???? Tell me it will really happen. I dont think this deal is something like Serih's dream of getting Messi and Sani's DULU. Prediction for next season's EPL
1. Chelsea gets their EPL back,
2. MU, Liverpool and Arsenal fighting for 2nd.
3. Man City --> battling to get out of relegation zone.hahahahahah.betol ni.aku bole nampak.

okla.
kembali ke meja

till next time
assalamualaikum

p/s : sapa paham lirik lagu tu tolong explain ke.trimas dong

12 comments:

Asrif Yusoff said...

ko mmg cari pasal ah sumpah city battle for relegation. ko takde baca ke city ada bid for torres gak? aku sendiri baca gelak hahaha...

Unknown said...

agak aa..torres,yakubu sapa lagi plak pasni.tp eriksson menang serie A ngan Lazio dulu..sapa tau dow?

abd said...

Kalau DULU ada, boleh ah kut nak menang title.

Unknown said...

bole2..tp kitorg ckp pasal EPL.leeds kalau ada DULU pn still dlm Division 1 lg kot.hahahah..

agak frust tgk garcia x main utk liverpool dah

Asrif Yusoff said...

ko ni bila la nak kurang cheap...

Unknown said...

aahhh...xde aa org tanya aku anak brapa..ko nak laser2 ni tunggu aku balik nanti.kita setel kat futsal..

SN cupcakes! said...

saya paham lirik lagu tu.

mesti boy ckp : apehal budak ni.

Unknown said...

mgkn x perlu kot..

Anonymous said...

Wei jenghi..smangat rr ckit..post mu ni banyak masalah jerk... smangat bro..jgn lupa semangat Mr Lee hahaha

Unknown said...

wehh..lama gile x dgr cita ko..aku x lupa mr lee.aku igt lg dia marah aku masa aku fail add math 1st test dulu..best2!

ko dh keje blom?

Anonymous said...

Aku skrang lepak Klang, jd kuli intermediate...lambat laun naik pangkat jd kuli profesional la kot . Dak2 khawarizmi xde nak wat majlis-jumpa-semula ke? Aku ter-pk, Mr Lee blom arwah kan?

Unknown said...

lambat2 pn xpe.janji naik.jgn turun dh la.aku balik hujung tahun ni.dak2 yg stadi kat UK kere sorang je kot.mat yo kat german lg.tp bole la kot hujung tahun ni.skali skala...ko organise la?mr lee ada lg yg aku tau.xtau aa kalo ada apa2 jadik kat dia..